Sila Klik Gambar Bawah untuk ke Blog Baru Saya

Monday, April 20, 2009

Kisah Ulit yang wataknya menggoda

Sabtu malam selepas insyak sekitar 9 malam, ingatkan aku dapat rehat panjang sesudah penat sehari di sek bersama budak-budak di KEm bestari solat tapi ia tidak begitu. Izzat call aku minta datang tengok Si ???? lagi....dalam hati ada yang kacau lagi ke....Sebelah petang masa di sekolah sudah ada isyarat kat tangan dan malam pun sudah ada gelombang datang jenguk aku rupanya. Sesudah solat isyak ( malam ni solat kat umah bersama isteri je coz tak larat nak pi masjid ) aku pun pi lah ke rumah abg Nik. Tak pasal-pasal dengan sebab ada kes-kes begina antara kami semua jadi akrab. Macam sebuah keluarga. kepada abg Nik n Izzat jangan segan-segan bagi tau kalau-kalau ada masalah. Yakinlah semua ini adalah ketentuan Allah....dia dah susun semua itu.
Kisah Ulit begini ceritanya....dia masuk sesudah jin pertama ditamatkan. Ingat dah tak der sekali dah masuk ke tubuh mula mau meloloskan diri....alhamdulilllah ada abg nik n izzat. So terus kunci dengan " abi Lahab " Assalamualaikum........waalaikumusslam. Awak !!! tolong lepas kan saya. Kenapa awak kacau dia ? aku tanya dia. Aku disuruh. Aku suruh pikat lelaki selain dari Izzat. Aku baik tak macam mereka ( Jin ) . Mereka jahat. Aku islam....Kalau kau islam kau tak kan buat kerja macam ni..Kataku kepada jin.....aku disuruh...aku diberi makan. Awaaaakkk !!!! lepaskanlah saya....memang menggoda betul coz suara dia lembut betul....Siapa nama kau ???aku bertanya kepada jin....' Ulit " kelakar betul namanya...Ulit kalau kau betul2 islam cuba mengucap dan baca Fatihah..Ulit menurut...maknanya betul2 islamlah...Awak nak bunuh saya kan ????? Sesama islam saya tak bunuh...tapi kamu janji jangan kembali lagi kepada tuan kamu...Kamu sekarang bebas dari tuanmu...Perhambakanlah diri mu kepada Allah yang mencitapkan kamu. Kamu pergilah belajar ke masjid nabi....( Ulit pejamkan matanya untuk melihat masjid nabi...) dah nampak masjid tu??? ye..saya dah nampak...Aku pergunakan jin Ulit ni coz dia islam dan kita bagi tazkirah sikit.....cakap tak boleh bohong dan aku pergunakan dia untuk scan.....harap2 dia tak tipu aku.....tapi padaku dengar je...percaya tidak 100%. Ulit !! ada lagi tak jin lain yang nak kacau dia...ada lagi......ok...ulit kau tolong tengok jap apa yang akan berlaku kepada jin2 yang nak kacau dia ni......aku mohon pada Allah beberapa biji bom peluru perpandu dengan bacaan surah ihklas.....Allahu akbar....apa dah jadi sekarang dengan jin2 tadi.....( tanyaku kepad ulit )...dah tak der...awak bunuh dia ke.???....tak saya hantar bom jer....Ulit minta upah....ngada2 betul...awak !!!!!!!! saya suka lah kat izzat....kata si Ulit dengan penuh menggatalnya....apa...!!! hitam macam ni pun kau minat ke????spontan aku perli Ulit....tak payah....Izzat dah ada orang punya...kalau kau nak pasangan nanti aku minta dengan Allah supaya datang dari bangsa mu sendiri. Ya allah hamba mu memohon agar didatangkan jodoh kepada Ulit yang sesuai dengannya ( baca surah ihklas )...hah......macam mana boleh ke ??? Ulit pun tengok disebelah dia ...boleh lah....Ulit saper namanya...malulah nak cakap....biarlah saya sorang yang tahu namanya...ok lah kalau begitu...

Ulit...sekarang kamu keluarlah tanpa mencederakan sedikit pun badan dia yer...sebelum keluar aku minta buat sumpah dulu tutup hijabnya dari melihat manusia...habis lah cerita Ulit....

No comments:

Post a Comment