Sila Klik Gambar Bawah untuk ke Blog Baru Saya

Friday, April 10, 2009

Berpantun Dengan Jin

Minggu ni terlalu bz bagi ana hingga nak ngadap ternet pun kekadang malam-malam di saat mata-mata insan sedang dilena mimpi. Jumpa kes boleh tahan beratnya. Saka + sihir + sangkut tepi jalan. Kisah kali ni yang saka + sihir dah selesai selepas 2,3x buat. Esok malam tengah dok ajar budak2 ngaji kat umah, jiran sebelah umah datang lagi. Dia minta kalau boleh aku tinggalkan sekejap budak2 ni coz nak pi ambik pesakit ni. Rupa2nya tersadai kat tepi pokok pisang turun dari bukit Vor. So kami pun bawa balik rumah pakcik jiran aku ni.

Bila cek2 ada yang lain pula. Aku tanya dari mana tapi tak mau jawab. Apa lagi aku gunakan teknik baru dadahkan dia n pukau. Baru nak citer. Rupanya dari Hospital likas. Sangkut dari sana. Ate naper kau bawa dia lalu jalan bukit vor....sajer2 aku nak bawa dia jalan2. kata jin likas ni....so aku ajak dia masuk islam tapi dia tak nak.so aku habiskan jer lah dengan izin Allah.
Lepas tu datang pulak yang lain....rupa2nya dari pokok pisang bukit Vor. "Awat hang kacau dia"aku tanya dia." dah dia yang langgar rumah aku" Kemudian aku tanya dia kau kenal tak ust Zainal...aku tanya jin tu...." ye aku kenal , kenapa kau pun kenal dia" tanya jin tu...ye aku kenal dia. Aku selalu jumpa kat masjid hilal bila solat jumaat....tiba2 jin tu kata kat aku.." tak tanya pun" dalam hati aku hampeh betul jin ni........so aku pun keluarkan pantun ku " Buah nyo buah kelapa tak tanya tak apa" hah..kau jawab sekarang pantun aku.....sampai jin tu pun tergelak bila dengar pantun aku.....baru tau..terus tak terjawab pantun aku....begitu al-kisahnya .

No comments:

Post a Comment