Sila Klik Gambar Bawah untuk ke Blog Baru Saya

Monday, March 30, 2009

Sampaikanlah Ilmu Walau Sepotong Ayat

Hampir setahun 3 bulan aku menetap di Teluk Villa Putatan. Pada mulanya tidak ada orang yang datang mengaji quran kat rumah aku kecuali anak murid tetap semasa tinggal di petagas. Kini bila dah setahun lebih yang mengaji mencecah 30 orang. Alhamdulillah...ikutkan hati malas sudah terima orang untuk ngaji coz terlalu ramai. Tapi fikirkan ini saje sumbangan yang mampu aku berikan pada penduduk taman teluk villa ni.
Salah seorang muridku Hafiz Danial kalau tak silap nama penuhnya hampir 6 bulan baca iqra' kini sudah mampu membaca quran dengan baik. Penekanan kini kepada hukum tajwid sahaja. Tahniah kepada Hafiz.....sejuk hati mak dia....pengalaman maknya bila menceritakan sebelum ni ada juga hafiz pergi ngaji tapi mcm tak der perubahan tapi bila mai ngaji kat sini....sudah mula menunjukkan potensi....syukur....

Ini Nik ( baju biru ) dan sorang lagi saper namanya, aku belum kenal dengan jelas lagi coz baru juga ngaji kat sini dalam seminggu dua ni...mereka sek kat SMK pekan putatan ni jer. Syabas kepada mereka kerana semangat untuk belajar quran tu ada. Harapan aku mereka ni bukan setakat semangat belajar quran je, kalau boleh solat dan lain2 pun sama juga. Mudah-mudahan Allah memberikan kekuatan kepada aku dan mereka semua untuk menjalani kehidupan yang akan datang.

No comments:

Post a Comment