Sila Klik Gambar Bawah untuk ke Blog Baru Saya

Monday, July 20, 2009

Ribut diteluk Villa Putatan depan rumahku

bumbung terbang ditiub angin....seorang penduduk sedang menyaksikan secara live


gambar ini saya ambil pagi sekitar 6.30pg ketika nak ke sekolah
difahamkan dalam rumahnya banjir kerana dimasuki air....canves yang dipasang siap sekitar jam 10.30 mlm sebagai altenatif.

saksikan movie

Allahu akbar!!! Allahu akbar!!...Allahu akbar!!!....maha besar allah yang menciptkan segala isi bumi dan langit. Semuanya adalah kehendak dari Allah.... sama-samalah kita muhasabah diri...setiap yang berlaku ada sebab dan musabbab.

1. Allah memberi peringatan kepada kita atau..

2. Kaffarah atas kesilapan kita yang lalu atau ....

3. Allah ingin mengangkat martabat kita...atau...

semuanya perlu dijawab dengan iman kita sendiri.

kejadian ini berlaku depan rumah saya sekitar jam 5 lebih.....saya baru je nak mulakan sesi rawatan tiba-tiba angin bertiub kencang. Sebelum kejadian, tuan rumah masih diluar...5 minit sebelum bumbung terbang tuan rumah sampai...saya memaklumkan padanya berjaga-jaga sebab bumbung mahu terbang ....








peringatan bersama...apabila kita berdepan dengan suasana begini...jangan lupa untuk diazankan...kerana dikhuatiri musibah yang datang itu didampingi dengan benda-benda halus.....antara yang disarankan dalam islam

azan apabila :

1. rumah/hutan terbakar

2.ribut atau taufan

mudah-mudahan dengan azan kebakaran atau taufan akan reda


No comments:

Post a Comment